Не морате да за сваку ситницу идете код мајстора, нешто можете и сами
Постоји неколико ствари које можете да урадите у сопственој режији без много муке и науке
Аутомобил је, кажу „скупа играчка“. Нови су све скупљи, половни током експлоатације захтевају више улагања у одржавање, делови су, бар они оригинални и квалитетни папрени. Мајстори, пак имају своју тарифу која нам се често учини неоправдано високом.
Прочитајте још: Ево како можете значајно да смањите потрошњу горива
Наравно, постоје кварови и радови на колима које не можете сами извести било да сте невични било да немате потребан простор (канал у гаражи), опрему (дизалицу,алат), и тада је јасно, одлазак у сервис неминован. Ипак, постоје ствари које можете сасвим лагано да урадите на свом аутомобилу и да при томе уштедите и новац и време.
Кренимо од прања аутомобила
Сада је, захваљујући аутоматизованим перионицама аутомобила знатно јефтиније опрати свог љубимца на четири точка. Наравно, ово важи за оне који немају своја дворишта, плацеве, куће. Лакше ћете уочити и оштећења каросерије, лака, појави корозије.
Притисак у гумама
Сами можете и на било којој пумпи проверити притисак у гумама. Бесплатно је. Уколико намонтирате зимске, односно летње гуме на фелне моћи ћете уз помоћ дизалице и једног кључа сами да их замените без одласка код вулканизера. Уштеда је знатна. Проверите визуелно и стање пнауматика, али можете и да измерите да ли имате потребну дубину „шаре“ од најмање 4 милиметра.
Прочитајте још: Без одговарајуће гуме и СУВ возило је немоћно
Контола течности у ауту
Сами можете извршити и контролу течности у аутомобилу. Почевши од расхладне течности у хладњаку (антифриз можете и сами долити па и заменити), нивоа уља у мотору, кочионе течности. Наравно, уколико приметите да течност брзо нестаје одмах се обратите мајстору да бисте спречили теже кварове.
Ниво течности у возилу треба да буде између ознака „макс“ и „мин“, негде на средини.
Провера уља
Уље у мотору контролишете тако што ћете аутомобил паркирати на равној површини, сачекати да се мотор потпуно охлади и онда извући мерач нивоа, обрисати га прво па поново ставити и тада извући и погледати.Уколико је потребно треба досути одговарајуће уље.
Многи наши суграђани сами мењају уље и потребне филтере, али бисмо само скренули пажњу да су и законски обавезни да старо уље не испуштају у природу већ да га скупе и у безбедној амбалажи предају или неком сервису или рециклажном центру. Исто важи и с амбалажом коју употребите.
Акумулатор
Можете сами да проверите и стање акумулатора. Прво и најлакше је да проверите стање клема. Потребно је да их с веремена на време очистите, намажете товатном масти и чврсто притегнете. Постоје уређаји и за мерење јачине акумулатора, али довољно је да извршите визуелни преглед а да на пример,уколико се ради о старијем акумулатору, пре поласка на дужи пут или уочи зимске сезоне да преконтролишете у неком сервису у каквом се стању батерија налази.
Прочитајте још: Пумпање гума азотом прави "бум": Јефтина услуга, а корист вишеструка
Обратите пажњу и на издувни систем
Стартујте аутомобил изађите и погледајте да ли можда издувни гасови не излазе само на завршетку ауспуха.То може да укаже на неки озбиљнији проблем па је пут до мајстора неизбежан.
Преконтролишите често и рад светала, показивача праваца, али испробајте и сирену, ручну,паркирну кочницу.
Фото:Промо