· · Komentara: 1
Strast

Neverovatna priča: Neobična povezanost Olimpijskih igara u Minhenu i kolekcionarskog automobila (Foto)

Jedan od najtraženijih „vintaž“ vozila na svetu je i „bmv 02“ za koga sada treba džak para

1.jpg
Foto: BMV medija

Automobili su oduvek bili više od pukog prevoznog sredstva. Da je to tako najbolje svedoče oldtajmeri, klasični automobili, ili oni iz kategorije „vintaž“ koji su vremešni, ali ih još uvek ima po drumovima u većem broju.

Jedan od najtraženijih „vintaž" automobila na svetu, pravi kolekcionarski primerak i sportski automobil uređen kao limuzina je „bmv 02“ koji je bio veliki hit tokom 1960-ih i 1970-ih.

Danas je model iz ove serije („02“) „bmv E10“ pravi klasični primerak BMW vozila i favorit mnogih kolekcionara, među kojima je Sebastijan Frenkel, čiju su nam priču ispričali prijatelji iz „Be-em-vea Srbija“.

- Koliko je zajednica "02“ rasprostranjena na svetu govori to da je sam Frenkel svoj „bmv 2002“ automatik kupio preko oglasa koji je na Fejsbuk stranicu postavio oglašavač iz Bejruta.

- Fotografija me je potpuno oduševila, nisam mogao da prestanem da razmišljam o njemu – priča ponosni vlasnik ovog lepotana.

Frenkelova povezanost sa „Serijom 02“ datira još iz 1972, godine kada je rođen i kada je njegov otac osvojio zlatnu medalju kao učesnik na Olimpijskim igrama u Minhenu. Te godine je trku od 20 km predvodio narandžasti „ bmv1602“, prva „bembara“ sa elektro motorom.

Pročitajte još: Vesele sedamdesete u Evropi su ulepšali i ovi automobili (Foto)

Ova cela priča savršeno se uklapala sa njegovom strašću za „Serijom 02“. Ovaj model je bio u proizvodnji od 1966. do 1977, a nastao je iz modela „nju klas 1600“. Sportski automobil srednje klase imao je agregat tipa „M10“ sa četiri cilindra. Imao je dvoja vrata i otuda i naziv modela koji se završavao na „02“, baš kao i kod modela proizvođenih od 1971. godine“bmv 1502“, „bmv 1602“, „bmv 1802“, „bmv 2002“.

Prva dva broja u nazivu su se odnosila na kapacitet motora M10 (sa izuzetkom 1602 koji je imao ekonomični 1.6 litarski agregat).“Bmv 2002“ je sa kapacitetom od 2,0 litara i između 100 KS („bmv 2002 automatik“) i 170KS („bmv 2002 turbo“) ušao u serijsku proizvodnju 1968. godine.

„Bmv serija 3“ zamenila je seriju „02“ 1975. godine, a danas je tradicija „02“ nastavljena kroz „Seriju 2 kupe“ modele.

Nakon ujedinjenja Nemačke, Frenkel je radio za marketinšku agenciju i vozio „trabanta". NJegov kolega je imao „bmv 02 turing“ i preporučio mu je garažu koja je restaurirala „02“ modele. Tamo je Frenkel kupio mint zeleni „bmv1502 „sa 75 KS iz 1990. godine i sređivao ga sa svojim prijateljem. Platio ga je samo 2.000 nemačkih maraka jer u to vreme modeli „02“ nisu bili popularni. Danas koštaju čak 10 ili 20 puta više i to u evrima.

Uskoro stiglo je još modela „02“, a od kada je Frenkel osnovao svoju agenciju pa sve do 2001. godine vozio je „Atlantik blu“ model.

- Zaključio sam da je to jednostavno pravi automobil za mene. Dizajn je bio sjajan, imao je uske „bubrege", okrugle zadnje farove. Stajao mi je kao saliven – priča ovaj zaljubljenik u moćni „Bmv“,

Ubrzo nakon što je na Fejsbuku ugledao oglas za „bmv 2002 automatik“ i to u Bejrutu, ispostavilo se da njegov prijatelj putuje poslovno u Liban, te ga je zamolio da umesto njega pogleda stanje automobila. Prijatelj je procenio da je veoma dobar, vozio ga je stariji gospodin duže od 20 godina. Diler ga je zatim otkupio, malo doterao i oglasio na Fejsbuku.

Frenkel je odmah zatim otputovao u Bejrut i kupio automobil. Organizovao je transport svog „zlatnog primerka" u Nemačku.

Zanimljivo je da iako je sam proces uključivao mnogo papirologije i troškova, nije morao da plati carinu jer se automobil vodio kao nemačko kulturno nasleđe.

Frenkelu je ostalo da doradi neke detalje na svom najnovijem „E10“, a kaže da mu je važno da delovi budu dobri kao originalni, ne moraju izgledati kao da su upravo izašli iz fabrike, ali moraju biti iz istog perioda kao ovaj klasični primerak.

Foto: BMV medija

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.