· · Коментара: 0
ПРЕПОРУКА МАЈСТОРА

Пумпање гума азотом прави "бум": Јефтина услуга, а корист вишеструка

Правилан притисак веома је битан за безбедност, али и за дужину трајања пнеуматика.

vulkanizer2.jpeg

Од 1. априла престаје законска обавеза коришћења зимских гума па ће већина наших возача пожурити да "преобује" своје љубимце у "летњу обућу".

Све више власника возила, потврђују нам у једном познатом београдском ауто-сервису, гуме пумпа-пуни азотом!

Прочитајте још: Све више возача купује камере, а можете је набавити за 1.500 динара

- Није то никаква мода, само људи схватају шта је за њих боље - објашњава нам Јовица Станић из овог ауто-сервиса - када гуме нису добро напумпане не пријањају најбоље на подлогу па им је самим тим управљивост и засутавни пут код кочења дужи.

Поред евидентне негативне улоге у безбедној вожњи ове гуме се неправилно хабају па им је радни век и до 25 одсто краћи од предвиђеног, што значи да ће власник чешће проверавати дубину не само шаре на гуми већ и свог џепа.

Предности пумпања гуме азотом, објашњава наш саговорник су вишеструке. Он пре свега одржава стабилан притисак у гумама што елиминише раније проблеме лошег пријањања и прекомерног хабања.

Азот је гас који није запаљив, потпуно је безопасан за околину и "тестиран" је у аутомобилским гумама на бројним тркама (користи се деценијама уназад у ауто-мото спорту). Гума временом постаје порозна (исцури око 0,1-0,2 одсто ваздуха месечно) а како азот има веће молекуле од кисеоника пнеуматик дуже времена (и до десет пута) задржава прописани притисак.

Прочитајте још: Чувени сајам аутомобила се сели у Минхен!

Гума се и слабије загрева, приликом промене правца боље пријања и слично...

Долазимо на питање о цени пуњења гума азотом ?

- Код нас је, за путнички аутомобил, стандардних точкова, пуњење једне гуме 100 динара - каже наш саговорник - за теренска возила, камионе, аутобусе цена је нешто већа, али верујте ми, исплати се ова инвестиција веома брзо.

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.