· · Коментара: 0
КОНЦЕПТ АУТОМОБИЛ

Махнете руком возило се откључа: "Рено морфоз" возило из будућности

Одмењује возача,мења дужину, пуни се без каблова,комуницира са другим возилима,чува природу и стара се да путницима буде удобно као у дневној соби

011_RENAULT_MORPHOZ.jpg

Како у мајсторској радионици "Реноа" замишљају возило будућности?

Једна од визија представљена је "морфозом", несвакидашњим аутомобилом који, кажу у "Реноу" помера границе. Концептно возило "морфоз", наравно футуристичког дизајна следи и једну стратегију "Реноа" коју су у овој компанији назвали "Life Flower" и коју чине појединачне "латице" од којих свака представља по једну фазу у животу појединца.

Прочитајте још: Наставља да поставља трендове: Стигао нови "нисан џук" крцат технологијама

Да поједноставимо: Овај аутомобил је у суштини "друг на друму". Приђете му, он вас препозна и поздрави.,"насмеши" вам се низом светлосних ефеката. Махнете руком возило се откључа...

Сместите се у кабину и кажете да ли да вас аутомобил сам вози или ви желите да управљате. Наравно погон је електрични. И овај аутомобил има могућност да отклони највећу ману (тренутну) електромобила. Јер, ако вам 400 км домета није довољно једноставно одете на за то предвиђену станицу и тада возило које има "конфигурацију сити" дужине 4,4 метра се само трансформише у "конфигурацију травел" дужине 4,8 метара. Успут промени и батерију па добијете домет од 700 километара... Ширина и висина аутомобила остаје иста.

Вратимо се кабини аутомобила

У средишту футуристичког управљача овог возила се налази 10,2-инчни екран који приказује основне информације о вожњи и сигурносна упозорења. Простор иза управљача наизглед је празан, без праве инструмент табле и екрана мултимедијалног система. На захтев возача - који одлучује и о спуштању екрана - контролна табла се отвара како би се подигао екран инструмент табле. Јединствени широки екран приказује информације о вожњи и мултимедијалне садржаје.

Екран се може активирати независно од тога да ли управљате возилом или је укључен аутономни начин рада. Ауто има и функцију за интеракцију која омогућава сувозачу, али не и возачу који је све време окренут према путу, да се окрене наспрам путника на задњој клупи како би разговарали или уживали у заједничким активностима. Путници затим могу да приступе средишњој конзоли смештеној између предње и задње клупе и да уживају у великом екрану као код куће.

Прочитајте још: Пет кандидата за Ауто године у Србији 2020.

Концептно возило нуди аутономну вожњу трећег нивоа, према дефиницијама организације "SAE International". Познат и под називом "Без погледа - без руку", овај ниво аутономије омогућава возачу да препусти управљање возилу у одређеним ситуацијама и на саобраћајницама на којима је то дозвољено, на пример на аутопуту или у саобраћајним гужвама.

Возило може самостално да одржава размак од возила испред, задржава вас у траци чак и у кривинама као и да се покреће и зауставља у саобраћајним гужвама. Међутим, возач мора бити спреман да преузме контролу чим га систем упозори (у неколико секунди). На пример, у случају лошег времена или изостанка ознака на путу. Због тога управљач возила увек остаје на месту, чак и кад се екран инструмент табле у потпуности спусти.

Аутономна вожња трећег нивоа омогућава возачу да помери поглед са пута и руке са управљача након што препусти управљање возилу. Може да се служи мултимедијалним системом у возилу како би диктирао е-поруку или СМС, прегледао и користио мултимедијалне садржаје итд.

Прочитајте још: Аутомобил који није на продају и НЕМА ЦЕНУ: Има их само 4 на свету, а онда се зачуло РЕЖАЊЕ "ЉУТЕ МАШИНЕ" (ФОТО)

Када се стекну технолошки и законски услови за широку примену аутономних система трећег нивоа, моћи ћемо да их очекујемо у свим "Реноовим" возилима. У међувремену ће се системи за помоћ у вожњи, попут система за помоћ у вожњи аутопутем и у саобраћајним гужвама, побољшати кроз повезивање са осталим возилима и инфраструктуром.

"Рено морфоз" нуди могућност бежичног пуњења. Могуће га је пунити код куће, на јавном паркингу или приликом вожње на путевима са инфраструктуром за бежично пуњење.

ТЕХНИЧКИ ПОДАЦИ

Дужина:

  • 4,40 м (конфигурација City)
  • 4,80 м (конфигурација Travel)

Ширина: 20 м

Висина: 1,55 м

Међуосовински размак:

  • 2,73 м (конфигурација City)
  • 2,93 м (конфигурација Travel)

Мотор: електрични мотор

Батерије:

  • 40 kWh (конфигурација City)
  • 90 kWh (конфигурација Travel)

Снага:

  • 100 kW (конфигурација City)
  • 160 kW (конфигурација Travel)

Пуњење: статичко и динамичко

Погонски точкови: предњи

Мрежа у возилу:

Повезивање са инфраструктуром: Wi-Fi G5

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.