· · Коментара: 0
Неминовност

Чини се да ће тек "дачија" на струју "електрификовати" широке народне масе

Не кочи масовнију продају електромобила дужина пуњења батерије или "мала" аутономија већ цена

1594900502_Small-3003-DaciaSpringElectricConcept.jpg
Фото:"Дачија"

Интернетом круже фотографије, наводно "патентни цртежи" нове електричне "дачије" која би требало да се појави почетком следеће године. Они су скоро истоветни онима које је "Дачија" представила пролетос као концептно возило "Спринг".

Када је некадашњи шеф "Рено-Нисан алијансе" Карлос Гон, пре него што је "наишао на неразумевање извесних јапанских истражитеља" рекао да хоће мали, приступаћни електрични аутомобил који би продавао у целом свету понудили су му "Рено К-ЗЕ сити". Градски аутомобил са 26,8 киловат.часовном батеријом домета око 270 километара. Чини се да је то то! Нова "дачија" која ће се појавити на пролеће у Европи, по свему судећи донеће масовнији електрификацију возног парка.

Фото:"Дачија"

Јер, није "запело" ако аутономије (већ има возила са аутономијом од 500 и више километара) ни са дужином пуњења (већина возила се сада пуни до 80 одсто капацитета за 30-так минута). Ствар је у цени. Јер и малени "фиат 500" кошта више од 30.000 евра. Чак ни са субвенцијама, које државе неће давати довека, електрични аутомобили су прескупи за просечног купца.

Али, ако цена , као што се претпоставља, мада се "Дачија" није нигде званично огласила по том питању, не буде прелазила 10.000 евра онда ће то бити сасвим друга песма.

Прочитајте још:Са овим електромобилом моћи ћете да одете из Београда до Ниша и назад БЕЗ ДОПУНЕ батерије

Примарно развијена на бази "рено квида" за тржиште Вразила и Индије, "дачија спринг" је задржала исте мере као "К-ЗЕ сити". Дуга је 3.74 м , широка 1.58 м висока 1.48 м са 2.42 метра међуосовинског размака.Маса возила је 921 килограм а запремина пртљажника 300 литара.

Прочитајте још:Слажете ли се? Одлучено која је боја аутомобила најомиљенија

У Кини, модел који би требало да буде пандан овом (тамо се продаје са беџом Реноа) најскупља верзија кошта тек нешто више од 10.000 долара! Средњи пакет опреме нешто више од девет а почетни око осам хиљада долара.
На томе се базира и наш оптимизам да ћемо следећег пролећа видети "дачију" на струју по разумној цени.

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.