· · Коментара: 0
Технологија

Постоје три начина за пуњење електромобила

Поред брзих пуњача у понуди је и "зидна кутија" али и прикључак на обичну кућну утичницу

04-Opel-Corsa-e-511088.jpg

И Србија је донела одлуку о субвенционисању куповине електричних и хибридних возила. Подстицаји, који за наше услове свакако нису мали, ће ценовно бар донекле приближити ова возила онима са погоном на бензин или дизел.

Прочитајте још: Уместо отрова из ауспуха само водена пара!

Тако је једна од "мана" електромобила ако не отклоњена оно бар делимично смањена. Друга замерка коју најчешће имају противници ових превозних средстава се односи на домет. Тешко је одрећи се комфора прелажења 700-800 па и више километара са пуним резервоаром, а и када се испразни брзо се допуни на бензинским станицама којих има "на сваком ћошку".Произвођачи електричних аутомобила убрзано решавају тај проблем. Уграђују се боље батерије које омогућавају сасвим пристојну аутономију возила,али се побољшавају и пуњачи, шири се њихова мрежа.

Kако то изгледа погледајмо на аутомобилу који је до сада освојио прегршт награда и који ће се врло брзо наћи и у нашим продајним салонима - "опел корси е".

У "Опелу" су истовремено са представљањем шесте генерације "опел корсе" са класичним погоном свету подарили и верзију са електромотором.

Прочитајте још: Усвојена Уредба о субвенцији електричних и хибридних возила

Нова " корса е" има батерију капацитета 50 кWх што омогућава, по најновијим стандардима мерења, такозваном "WLTP циклусу вожње" домет до 337 километара.Побољшаnа се ефикасност,а ту је и регенеративно кочење како би се повратила енергија ослобођена кочењем или успоравањем. Тај вишак кинетичке енергије се претвара у електричну енергију и користи се одмах или се складишти у батерији за додатни домет.

Како се пуни "корса -е"?

- Зидна кутија, брзо пуњење на јавном пуњачу или кабл за пуњење из утичнице код куће - нова "корса-е" спремна је за разне могуцности пуњења (а батерија је под гаранцијом осам година / 160.000 км) - кажу у "Опелу".

Уграђени пуњачи у "корси -е" осигуравају да време пуњења буде што краће. Она има стандардно једнофазно напајање од 7,4кW у возилу. У Немачкој,на пример "корса-е едишн" има могућност трофазног уградног пуњача од 11 кW.Такође има "DC" утичницу као стандард, тако да може користити станице за брзо пуњење до 100kW/500V.

Прочитајте још: "Новости" испробале нови "Европски аутомобил године"!

Понуда каблова и зидних кутија варира у складу са енергетском инфраструктуром сваког тржишта. Они омогућавају изузетно брзо пуњење, а гарантују и дуг живот батерије. Купци који желе што једноставније пуњење код куће, могу користити стандардни "мод 2" са 1,8 кW и прикључак на мрежу. Ово осигурава да купци могу да нађу станицу за пуњење готово било где.

Зидна кутија је бржи начин да напуните батерију код куће. Трофазна AC верзија може напунити "корсину" батерију за око пет сати.

 

Када путујете, "мод 3" идеалан је за пуњење на станицама за наизменичну струју. Ово је уобичајена метода пуњења, посебно у градовима. Трофазна верзија може додати 100 км (мерено према WЛТП циклусу) за око један сат и 20 минута. Станице са једносмерном струјом су још брже. Свака "корса-е" може стандардно пунити снаге до 100 кW на овим посебно брзим станицама, што омогућава поновно пуњење до 80 одсто у року од 30 минута.

Универзални пуњач комбинује функције кабла "мод 2" и "мод 3" са зидном кутијом у једном уређају. Са адаптерима који се односе на инфраструктуру, ово омогућава пуњење готово свих локалних утичница и јавних станица за пуњење. 400V AC утичница је потребна за пуњење код куће до 11 кW. Стога је "универзални пуњач" идеалан за купце који обично пуне код куће, али понекад одлазе и на путовање, па им је потребно пуњење и "на путу".

Цена "опел корсе" у Немачкој је 29,900 евра са свим порезима и без субвенција. Колика ће цена бити у Србији знаћемо ускоро.  

Фото:Промо

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.