· · Коментара: 0
Избор

Како да, кад пазарите половњак, не купите "мачку у џаку"?

Тешко је надмудрити превејане продавце али ипак отворите „четворе очи“

polovno-vozilo-naslovna.jpg

Куповина аутомобила, било новог или половног је посао којем не треба олако прилазити. Не само што су возила скупа већ и зато што ћете у њима возити своје најмилије и себе.

Док код куповине новог возила имате лакши задатак, да бирате између брендова, ограничени сте више или мање буџетом јер је све остало мање више онако како пише у „рекламним материјалима“ за та возила. При томе код новог аутомобила постоји и вишегодишња гаранција па и то улива додатну сигурност.

Прочитајте још: А, Б, Ц, Д... Код куповине ауто-гуме потребно је знати шта значе ознаке

Када купујете половно возило ретко када добијате и гаранцију, али чешће, пазарите „мачку у џаку“. Јасно је да утакмица између продаваца, поготово оних несавесних, и купаца  само уз много напора и знања може да се заврши успехом „гостујућег играча“ - новог власника возила.

Зашто је то тако? Једноставно  постоје бројни начини да се оштећено, хаварисано возило, аутомобил који је пуно прешао, па чак и који је украден, прикаже као „аутомобил који је возила баба у Немачкој али "само до пијаце“. Куповина половњака се сада променила. Више нису популарне ауто-пијаце примат су преузели интернет продавци. Дакле сада из свог дома удобно смештени, натенане можете да тражите аутомобил који желите, да гледате све фотографије, упоређујете списак опреме, цене. Па ипак, на крају морате да физички одете и погледате аутомобил. Наравно продавац ће хвалити на сва уста свога „коња“, али битно је да знате бар неколико „цака“ које могу да вам помогну да кући одвезете коректан аутомобил.

Прочитајте још: Пумпање гума азотом прави "бум": Јефтина услуга, а корист вишеструка

Препорука је да пре одласка на ауто-плац, или код приватног лица које продаје аутомобил цену изнад које нећете ићи. Цењкање се у ствари и подразумева јер и продавци увек ставе нешто вишу цену од оне коју прижељкују.

Прво и основно је визуелан преглед, погледајте што више детаља. Почевши од излизаности папучица гаса,квачила, кочнице.Обратите пажњу и на гуме, да ли су правилни излизане, или је нека страна „више поједена“. Погледајте у пртљажник, тражите скривене знакове корозије, поправки. Подигните хаубу, погледајте око делова где се спајају амортизери и шасија, обратите пажњу да ли је мотор можда претходно, веома скоро опран, што може да укаже на нешто што продавац жели да сакрије, да ли се негде види цурење уља, Понеки купци носе и магнет па тако проверавају да ли је аутомобил гитован или не.

Затражите пробну вожњу. Испробајте волан, кочнице, све брзине мењача, ручну кочницу, погледајте да ли раде сва светла, показивачи праваца, како реагују амортизери, укључите брисаче.

Уверите се да сви инструменти на табли раде, обртомер, брзиномер, клима, подизачи стакала. Проверите како се отварају и затварају сва врата. И на крају – затражите да аутомобил одвезете у сервис: не мора да буде овлашћени од те марке возила, можете и код искусног мајстора,човека у кога имате поверења.

Прочитајте још: Не морате да за сваку ситницу идете код мајстора, нешто можете и сами

Приметили сте да нисмо поменули километражу? Иако постоји оригинална документација, извештаји о редовним сервисима, сада је толико напредовала техника, вештине продаваца да ћете јако тешко и на овлашћеном сервису установити колико је аутомобил заиста прешао.

У Центру за моторна возила АМС Србије могуће је да вам одгонетну  и ову заврзламу. Они имају начина, да за мало новца, установе многе битне карактеристике возила, па и то колико је возило заиста прешло километара, као и да ли је возило украдено или не. Ту проверу можете урадити и у полицији. Битно је дакле да обратите пажњу и на бројеве на шасији, мотору, да ли су чисти, видљиви, као и на металну плочицу која је причвршћена за шасију на којој постоје јако битни подаци о возилу.

Изгледа вам прекомпликовано?

Прочитајте још: Ако се не одржава правилно може изазвати здравствене проблеме: Када је право време да се клима у ауту сервисира?

Онда је можда за вас прави избор куповина возила код неког од продаваца нових аутомобила који продаје и половне, испитане аутомобиле. Неретко код њих можете да добијете и гаранцију од три или шест месеци, мада је било примера да су неки на та возила, али само њиховог бренда давали гаранцију као и за нова. Јасно, та возила су и нешто скупља од оних масовно увезених последњих година из Европе. Кажу званични подаци да је само у последњих пет година увезено више од 600.000 возила од којих многа немају катализаторе, па ни ваздушне јастуке.

Мислите и о томе јер већ од следеће године биће јако битно и колика вам је емисија штетних гасова купљеног возила јер нећете моћи да га региструјете уколико одступа од задатих вредности.
После куповине возила препорука је да уложите још мало новца и замените филтере уља, ваздуха, промените моторно уље, антифриз, проверите стање шпанера (неопходан је сервис) клинастог, зупчастог каиша.

И имајте на уму да је само потпуно исправно возило безбедно возило!

Фото:Промо

 

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.