· · Коментара: 0
Слављеник

НЕОДОЉИВА БОМБОНА: Најпопуларније возило које је "Фијат" направио данас слави 63. рођендан! (ФОТО)

Модел "500" постао је један од најпрепознатљивијих заштитних знакова италијанског дизајна

1593763030_NASLOVNA-.jpg
Фото:"ФЦА"

Аутомобил који је не само омиљен код милиона возача у свету, већ и који се налази у сталној поставци нколико музеја примењене уметности, "фијат 500" данас слави свој 63. рођендан!

"Фото:"ФЦА"

Датум, 4. јул 1957. када је мало возило које је очарало свет, сишло са производних трака фабрике у Торину, по многима је сам сажетак педесетих година, времена када се свет још опорављао од страхота Другог светског рата, обнављао и када је у Италији "ла Долче вита", начин живота у коме су, најзад и "мали", скромни људи, невеликих примања, могли себи да приуште аутомобил који је био економичан, практичан и надасве леп, а са којим сте сваки свој викенд, после исцрпљујуће радне недеље, могли да проведете негде у природи...

Прочитајте још:Погледајте којих 10 аутомобила највише купују Европљани!

Направљено је безброј варијанти овог модела. Оригинални, или боље речено прва генерација се производила од 1957. до 1975. године и тада је свету подарено тачно 3.893.294 возила.

Чинило се да је аутомобил који је и даље био ненадмашни градски шармер, прегазило време, али 4. јула 2007. на 50. рођендан представљена је друга генерација "нови фијат 500".

Фото:"Аутосрбија.цлуб"

Први модел је дизајнирао ненадмашни Данте Ђакоза и било је јасно да креатори друге генерације имају невероватно тежак задатак.

И успели су. Нови "500" је сачувао дух претходне генерације. Чинило се само да је стари модел прошао неку туру за подмлађивање. И тржиште је рекло своје, па се већ више од деценије, овај аутомобил налази на самом врху продаје у својој категорији.

Прочитајте још:Погледајте какве везе имају творови, тајанствени Ђорђо и "ђулија" (ФОТО/ВИДЕО)

Када је у Торину оцењено да је дошло време да се и друга генерација подмлади, да се уради "фејслифтинг", а ваш извештач је имао част да буде на тој презентацији, један од дизајнера из Торина нам је сведочио:"Како да улепшате нешто што је савршено"?

Фото:"ААН"

И зато су промене биле заиста минмалне, козметичке. Наравно модернизоване су светлосне групе, опрема је усаврашена, али "ћинквећенто" је остао то што је одувек био - неодољива бомбона на точковима.

Многи славни дизајнери, уметници, су креирали посебне, мале серије, или чак уникатна возила, модне куће, познати глимци, холивудске старлете, сви су желели да на неки начин буду овековечени "у друштву" слављеника, ветерана од 63 године који је и даље модеран и вечно млад.

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.