· · Komentara: 0
EKSKLUZIVNO

Automobil koji nije na prodaju , a onda se začulo REŽANJE "LJUTE MAŠINE" (FOTO/VIDEO)

Izveštač "Novosti" imalo retku priliku da se provoza u ovom bolidu

_ALP2464.jpg

Prezentacija prelepe "alfa romeo đulije" na jugu Italije... Poznati hotelski kompleks, sunce, more...Nekoliko desetina specijalizovanih novinara iz celog sveta, među njima i ekipa "Novosti", uživa u najnovijem vozilu iz Alfine radionice snova - "đuliji"... 

Pa ipak, reski zvuk, tamo negde iz prikrajka, privlači pažnju. Iako su svetla pozornice rezervisana za "đuliju" (i njenog of-roud blizanca - "stelvia") odlazimo sa glavne bine i otkrivamo redak, jedinstven biser.

 

Crveni bolid, koji zajedno sa vlasnikom, kratko se predstavi kao Serđo, ne želeći da bude "partibrejker" deluje kao magnet na sve veći broj novinara.

- Ovo je jedina "alfa romeo sport spajder" iz 1954. godine. Cena? Nema cenu - kratko odgovara Serđo.

Dok pravimo prve fotografije Serđo daje osnovne podatke. "Šasija aluminijumska, kreirao je Bertone. Ima 1,997 kubika", 138 KS (svi i dalje u punoj snazi) i - to je to..."

Citiramo podatke iz "Alfinog" muzeja gde smo bili godinu, dve ranije... "Alfa Romeo spajder sport" prvi napravljen kao prototip 1950. Potom izvajana još četiri komada, dva u 1954.

- Jedan - kaže Serđo. I nije na prodaju, nema cenu!

Pročitajte još: Otvorena prva "Garaža" u Martorelu: U "Kupra pleme" primljen i golman FK Barselone Mark-Andre ter Štegen

Umesto dalje priče pitamo da li bi hteo da upali "ljutu mašinu". Osmeh veći od Apenina. Grmi "alfa".

 - Hoćete li krug ? Kakvo pitanje!

Nekako po navici, počnem da brojim ... U brzanje od 0-100... Serđo nešto objašnjava, ne čujem ga od vetra, rzanja onih 138 "konja"...

Shvatam nekako da je staza oko hotela suviše kratka i da će Serđo da istera ate na glavnu džadu. Auto radosno poskoči kad se dokopa asfalta.Serđo ubacuje u petu, sada već jurimo a ponosni vlasnik pokazuje prstom da snimim brzinomer... Idemo 180, 200...

Nema amortizera, nema pojaseva, krova, kacige... Osećamo svaku neravninu na putu, ali adrenalin lije u potocima, pa ovaj automobil je probao i Fanđo!

Krajičkom oka vidim karabinjere pored puta, gledaju, učini mi se i da mašu... "Alfa" je kaže Serđo, "Italija je... Može i bez tablica..."

Vraćamo se u park hotela, čeka nas "đulija". Istorija i budućnost čuvenog brenda na jednom mestu.

"Alfa" je ipak -  "Alfa"!

TEHNIČKI PODACI

  • MODEL: "Alfa romeo sport spajder"
  • GODINA PROIZVODNJE: 1954.
  • BROJ PROIZVEDENIH VOZILA: 2 (1)
  • DIZAJN: Franko Skaljone za Bertonea
  • ŠASIJA: Aluminijum
  • MOTOR: "Alfa 2.0"
  • BROJ CILINDARA: 4 u liniji
  • ZAPREMINA: 1997 ccm
  • KOMPRESIJA: 9.0:1
  • BROJ VENTILA: 4
  • KARBURATOR: 2 Weber 50 DCO3
  • MENJAČ: Manuelni, 5 stepeni
  • MAKSIMALNA SNAGA: 138 KS pri 6.300 obr./min.
  • MAKSIMALNA BRZINA: 220 km/č
 

 

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.