Да ли знате како је настао ШКОДИН ЛОГО и какве везе имају индијанци и чешки председник Масарик са тим? (ФОТО)
Чувени лого на хауби познатих аутомобила је стилизована "летећа стрела"
![1594728622_skoda-naslovna.jpg](/cache/images/a/d/3/c/2/ad3c25ceb958a3170e8c29dde610986c74f49da3.jpg)
Да ли знате шта значи и како је настао лого чувене чешке фабрике аутомобила "Шкода"? Иако је тешко у то поверовати тај симбол је у ствари стилизована индијанска стрела и перјаница поглавице!
Прича о настанку овог лога "Шкоде" иде овако:
Комерцијални директор "Шкоде" у то време био је Томаш Маглич. Он је у канцеларији у Плзену код једног свог директора видео портер индијанског погалавице негде 1918.-1919. И добио је инспирацију...
Две варијанте логоа биле су регистроване 15. децембра 1923, у "Канцеларији за лого и дизајн" у Плзену. Прва варијанта коришћена 1924. и 1925. била је крилата стрела са пет стилизованих пера у круги са речи "Шкода".
Друга варијанта показивала је стрелу са три пера у кругу. Стреле у обе варијанте су биле усмерене на десно.
Јасно је да то није стилизовао неки аматер, али аутор логоа "Шкоде" није познат. Помињало се у то доба, али никада није званично потврђено да је то дело чувених чешких скулптора Отакара Шпанијела и Ота Гудфројнда.
Многи историчари сугеришу да је "кривац" технички дитректор "Шкоде" у седишту фирме у Прагу, др Скора, који је наводно организовао неко интерно такмичење...
![](/storedImages/2020_07/14/1594728622_9.jpg)
Било како било, ово је постао један од најпрепознатљивијих знакова у аутоиндустрији. Ипак, и лого "Шкоде" се годинама мењао.
Компаније је почела са радом 1895. у Младој Болеслави као "Лорен и Клемент" правећи бицикле и мотоцикле. Под именом "Славија". Одатле и први лого који је био точак са листовима. Имена оснивача компаније су додата и постала су главни мотив новог знака.
![](/storedImages/2020_07/14/1594728622_1.jpg)
Производња аутомобила кренула је 1905, а на хауби се појавио лого "Лорен и Клемент".
Изглед знака Л&К настао је под утицајем раних 20-тих година и уметничког правца Арт Ноувеау. Вероватно због игре речи између имена Вацлав Лаурин и ловоровог листа, иницијали двојице оснивача су окружена ловоровим венцем као симболом победе.
![](/storedImages/2020_07/14/1594728622_2.jpg)
Овај лого је је красио аутомобиле ове куће све до 1925. када га је заменио знак "Шкоде". Од тада је у употреби и име "Шкода".
Упркос потпуно другачијем имену, нови дизајн знака се дизајнерски надовезује на претходни. "Шкода" лого има нови овални облик, име бренда и ловоров лист.
![](/storedImages/2020_07/14/1594728622_3.jpg)
Знак са познатом "крилатом стрелом" први пут је употребљен 1926.године. Занимљиво да је први аутомобил са именом "Шкода" испоручен тадашњем чешком председнику Томашу Масарику.
![](/storedImages/2020_07/14/1594728622_8.jpg)
"Шкода" је некако традиционално увек испоручивала аутомобил за председнике своје земље. Рекли бисмо, Масарик је утемељио ту традицију...
![](/storedImages/2020_07/14/1594728622_4.jpg)
Овај "плави" лого је коришћен све до 1990. када је знак обојен у зелено а додата је и црна боја која, кажу, даје дозу оригиналности. и симболизује стогодишњу традицију (зелена еколошку производњу).
Под слоганом "Нова снага Шкоде", 2011. године "Шкода" презентује најважије елементе свог новог имиџа - свежину и прецизност.
![](/storedImages/2020_07/14/1594728622_6.jpg)
Традиционална крилата стрела је у новим бојама и изглада другачије и јасније него икада пре.
Нови лого је представљен 2016. и заснива се на на слогану "Дривен бy Инвентивенесс. Цлевер Идеас - Синце 1895", што представља пут "Шкоде" ка клијенту и његовим потребама уз очување историје и вредности.
![](/storedImages/2020_07/14/1594728622_7.jpg)
Редизајнирани знак који је представљен у другој половини 2016. године је део новог идентитета и илуструје блиске везе са "Фолксваген групом". Једина приметна разлика тиче се назива који се налази испод знака крилате стреле у хромираном кругу.