· · Komentara: 0
Štedljivo

Modernizovana "fijesta" sada troši kao upaljač!

"Ford" ugradio laki hibridni sistem sa mogućnošću deaktiviranja cilindara 1.0 ekobust motora

fijesta-hibrid-naslovna.jpg
Foto:"Ford"

Pored klasičnih hibridnih sistema, koji mogu biti i plag-in, gde pored benzinskog ili dizel motora postoji još jedan električni agregat, sve popularniji su, naročito kod manjih vozila, takozvani "laki hibridi" ("mild"). To su vozila koja imaju hibridni sistem koji uskladištenu energiju, dobijenu iz kočenja, ubrzavanja, koristi dodatno za pomoć klasičnom motoru, rad nekih drugih sistema za koje bi se inače trošila snaga klasičnog pogona.

Foto:"Ford"

Tako je i "ford fijesta" za 2021. godinu dobila 48-voltni "laki" hibridni sistem. Ovaj sistem stručnjaci "Forda" su uklopili sa svojim čuvenim 1.0 litarskim ekobust motorom koji ima verzije sa 125 i 155 KS.

U ponudi ostaje i 1.0 litarski ekobust sa 95 i 124 KS, kao i 1,5 litarski TDCI dizelaš.

Pročitajte još:Pogledajte kako su "reno kliju" poboljšali performanse, a smanjili potrošnju

Hibridni sistem je povezan sa starter/generatorom, preko kaiša i povezan je sa litijum -jonskom baterijom od 48 V. Ima mogućnost i isključivanja cilindara koji u tom trenutku nisu potrebni u vožnji što dodatno smanjuje potrošnju i emisiju štetnih gasova. "Ford" ističe i da hibridni sistem značajno uvećava i obrtni moment, naročito pri nižim obrtajima.

Koliko je to atraktivno za kupce procenite sami na osnovu podataka koje je objavio "Ford".
Tako "fijesta" sa motorom 1.0 i 95 KS (manuelni menjač šest stepeni) troši 4,1 litru benzina na 100 km i ima emisiju CO2 od 94 grama po km.

Foto:"Ford"

Snažnija verzija sa 125 KS i istim manuelnom menjačem, troši 4,2 litra na 100 km i ima prosečnu emisiju CO2 od 96 grana po kilometru. Ista verzija motora ali uparena sa sedmostepenim automatskim menjačem troši 4,6 litara na 100 km i ima emisiju C=2 od 104 grama po kilometru.

Pročitajte još:Sa samo 96 DINARA ovim autom možete da pređete 452 KILOMETARA! (Foto)

Obe hibridne verzije motora 1.0 ekobust sa 125 i 155 KS troše u proseku samo 4.o litara benzina i imaju emisiju CO2 od 85 grama po pređenom kilometru! Treba napomenuti i da su obe verzije hibridnog sistema u ponudi sa šestostepenim manuelnim menjačem.
Dizelaš od 1,5 litara radne zapremine ima 85 "konja" , troši 3,6 litara  dizela na 100 km i ima emisiju CO2 od 94 grama po pređenom kilometru!

U ponudi je, pored putničke verzije, i takozvana VAN varijanta "fijeste" sa istim hibridnim sklopom.

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.