· · Коментара: 0
ИСТОРИЈА

Постоји 12 генерација "Тојота корола": Погледајте како је текао пут најпродаванијег модела аутомобила у свету! (Фото)

Први модел је представљен 1966. године и одмах је постао бестселер, прво у Јапану, затим САД а онда је освојио 150 земаља света

800_gen01-1966.jpg
Фото:Тојота

У темељ јапанског и светског аутомобилског гиганта "Тојоте" уграђен је не камен већ драгуљ давне 1966. године. Тада је свету представљена прва генерација "тојоте короле", аутомобила који је до данас (тренутно влада 12 генерација) обрадовао око 50 милиона купаца у више од 150 земаља света!

"Тојота корола" је постала и синоним за технолошки напредно, безбедно, економично и поуздано возило.

Први модел представљен је у новембру 1966. године. ("Тојота корола Е10"). Имао је мотор од 1.100 кубика и развијао је 45 "коњских снага". Занимљиво је да је овај мотор са четири цилиндра, са кодним именом "К"све до 1977. године, наравно са разним варијацијама и бројем "коња". Тако се и обртни момент кретао од 66 до 147 нм. Мењач, мануелни имао је четири брзине, а аутоматски две.

Иако је првобитно било предвиђено да мотор има запремину од 1.000 кубика, у складу са тадашњом пореском политиком у Јапану, одлучено је да се дода још 100 кубика (ривал "Датсун" имао је 1.000)и та одлука се, упркос нешто већим порезима показала као велика стартна предност!

Прочитајте још: Кад ти "Ферари" није добар направиш свој ауто снова (Фото)

Наредне године, у мају 1967. представљен је модел са четвори врата и мали вен са троје врата..

Дужина возила је била 3-845 мм, ширина 1.485 мм, међуосовинско растојање је било 2.285 мм, висина 1.380 метара. каросерија типа седан, како је и било за очекивати у то време, и веома напредан дизајн, поготово када се узме у то шта су до тада правили највећи ривали Јапанаца.

Већ 1968. "Тојота" врши редизајн "короле" тако што га прилагођава америчким прописима...

Легенда је кренула у освајање света...

До данас је направљено 12 генерација "тојоте короле". Прва је представљена 1966, друга 1970. После четири године стигла је трећа верзија, а 1979. и четврта. Ритам од четири године између две генерације испоштован је и код пете (1983.), шесте (1987.) седме (1991.), осме (1995) генерације. На наследника, девету "королу" чекало се пет година и она је представљена 2000. Она је постигла изузетан успех и производила се до 2006. када је стигла десета генерација "корола", али је у Кини, под именом "корола ЕХ" произвођена до 2017!

У октобру 2006. представљена је "тојота корола" десете генерације. Занимљиво је да је тада "Тојота" одлучила да име "корола" задржи само седан верзија, а да хечбек понесе име "аурис" (Тојота је и иначе у разним деловима света продавала "королу" често под другим именима).

Тако је било и са 11 генерацијом представљеном 2012. да би шест година касније, 12.  "тојота короле" носила исто име у свим верзијама и седан, хечбек и "караван".

Свих 12 генерација "тојоте короле" можете погледати у нашој галерији.     

Фото:Промо

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.