· · Komentara: 0
Hibridi

Trojka iz Štutgarta vesnik novog električnog proleća (Foto)

„Mercedes“ uvećao svoju porodicu „plag-in“ modela koji na tržište stižu početkom 2021.

eq-mercedes-4.jpg

Kada najveće kompanije iz sveta auto-industrije uđu u trku električnih i hibridnih vozila onda je jasno da će novo doba, u kome ćemo zaboraviti na benzinske i dizel motore, stići veoma brzo.

Tako će već sledećeg proleća iz Štutgarta na tržište doći tri nova "plag-in" modela automobila sa kojima je „Mercedes“ uvećao svoju porodicu pod novim brendom „I-Kju pauer“ (EQ Power).
To su modeli „CLA 250 e kupe“, „CLA 250 e šuting brejk“  i „GLA 250 e,“

Za nova kompaktna „EQ Power" vozila, u prvom planu su (električni) uživanje u vožnji i pogodnost za svakodnevnu upotrebu. Ovo pokazuju i istaknute karakteristike modela poput električnog dometa od 71 do 79 kilometara, snaga elektromotora od 75 KV, snaga motora od 160 KV, obrtni moment 450 nm, sistem punjenja naizmeničnom strujom do 7,4 KVČ, sistem za punjenje jednosmernom strujom do 24 KVČ...    

Vozila koja pripadaju „Mercede-Benc“ porodici kompaktnih vozila poseduju poprečno montirane motore. Kompaktna hibridna vučna glava razvijena je za“ 8G-DCT“ menjač sa dvostrukim kvačilom koji sledi iste tehničke principe kao i odgovarajuća komponenta na vozilima sa uzdužno ugrađenim motorom. U pitanju je sinhroni motor sa stalnom pobudom u vidu unutrašnjeg rotora. Stator je ugrađen u kućište pogonskog sklopa, dok je vlažna spojnica sa malim stepenom gubitaka integrisana u rotor motora. Hlađenje statora i rotora u skladu sa potrebom omogućava maksimalne snage motora i stalan izlaz snage i obrtnog momenta bez ikakvih poteškoća. 

Pročitajte još: Ovaj auto pamti reči, pokrete, dodire...Neki put nije loše ni kad vam “zaigra mečka“ (Foto)

Po prvi put u „Mercedes-Benc“ vozilima, motor sa unutrašnjim sagorevanjem pokreće elektromotor  - kompaktni hibridi nemaju zasebni 12-voltni starter/pokretač.

Električni motor postiže snagu od 75 KV. Zajedno sa četvorocilindarskim motorom zapremine 1,33 litara, proizvodi se snaga od 160 KV (218 KS) i obrtni momenat od 450 Nm. Zahvaljujući  električnom motoru, ova vozila reaguju na ubrzanje veoma brzo i isporučuju impresivne performanse: na primer, kod modela „A250 e“ za ubrzanje za 0 do 100 km/č je potrebno 6.6 sekundi, dok je maksimalna brzina 235 km/č. 

Litijum-jonska baterija visokog napona sa maksimalnim kapacitetom od približno 15.6 KV koristi se kao skladište električne energije. Novi kompaktni modeli mogu se puniti naizmeničnom ili jednosmernom strujom. Odgovarajuća utičnica nalazi se na desnom bočnom zidu vozila. To znači da se kompaktni plug-in hibrid modeli mogu puniti na „volboksu“  punjaču snage 7.4 KV sa naizmeničnom strujom (AC) u roku od 1 h 45 minuta od 10-100  odsto. Za jednosmerno (DC) punjenje na 24 KV, baterija se može napuniti od 10-80 odsto za oko 25 minuta.

Baterije se proizvode u, kompaniji koja je u potpunom vlasništvu“ Dajmlera“. Visoko-naponska baterija je vodeno hlađena i teži približno 150 kg. 

Foto: Promo

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.