· · Komentara: 0
Inovacije

Bio je mart 1980. ... Da li znate koji auto je PRVI imao daljinsko zaključavanje i komande na volanu? (FOTO)

Pre 40 godina je "reno fuego" prodrmao svet auto-industrije smelim dizajnom i brojnim novitetima

RENO-FUIEGO-0.jpg
Foto:"Reno"

Pre tačno 40 godina vlasnik jednog automobila je prvi mogao da svog ljubimca otključa, odnosno zaključa ne prilazeći mu!

Mogao je i da vozi, da bira radio stanice, a da pri tome ne skida ruke sa volana. Pri tome je uživao u čarima lepotana iz "Renoove" fabrike snova na toćkovima - novog "fuega"!

Foto:"Reno"

Bio je mart 1980. Na Salonu automobila u Ženevi dva uspešna kupea "Renoa" modeli "reno 15" i "reno 17" su ustupili mesto novom modelu koji je dobio neuobičajenu oznaku, ime - "fuego"! Pomalo futuristički kupe, serijske proizvodnje baziran je na platformi uspešne "Renoove" limuzine "reno 18".

Pročitajte još:Da li znate u koju "škodu" se ugrađivalo SMREKOVO DRVO? (FOTO)

Revolucionarni naziv ga nije samo istakao među modelima označenima slovom R i brojkom, već je karakterisao njegovu dinamičnost i međunarodni potencijal. Originalni dizajn je odlikovao njegove performanse, a dugačka vrata olakšavala su pristup zadnjoj klupi.

Foto:"Reno"

Namera je bila da osvoji najširu publiku, nezavisno od njene kupovne moći. Zbog toga je stvorena prebogata paleta verzija pa su kupci mogli da biraju između osnovne verzije TL i najnaprednije verzije Turbo još veliki broj modela poput verzija GTL, TS, GTS, TX, GTX, pa čak i verzija sa turbodizelskim motorom.
Zapremina motora je iznosila od 1.400 do 2000 cm³. 
Verzija GTS je bila osnovni model i činila je većinu od 226.000 modela "reno fuego" proizvedenih tokom pet godina.

Pročitajte još:Bio je jedan od najomiljenijih automobila bivše SFRJ, više se ne proizvodi, ali je dalje na našim putevima (Foto/Video)

 Zahvaljujući alijansi "Reno-AMC", sjajni model "fuego" je stigao na najzahtevnije i najbogatije tržište automobila na svetu u SAD 1982.

Ova verzija se isticala standardnim američkim odbojnicima, svetlima, pokazivačima smera i posebnom opremom: aluminijskim naplatcima i gumama "Mišelin TRX", električno sklopivim platnenim krovom, sistemom centralnog zaključavanja, klima-uređajem i fantastičnim presvlakama.
"Reno fuego" iz 1982. je bio prvi automobil sa sistemom za daljinsko zaključavanje. Takođe je prvi automobil koji je na upravljaču imao komande audio-sistema.

TEHNIČKI PODACI

  • Godina lansiranja: 1980.
  • Dužina: 3,66 m
  • Širina: 1,75 m
  • Masa: 970 kg
  • Motor: četverocilindarski + Garrettov turbopunjač
  • Radna zapremina: 1.397 ccm
  • Maksimalna snaga:160 KS
  • Pogon:Na zadnje točkove
  • Menjač: Pet stepeni+ MA 
  • Kočnice: 4 x disk
  • Maksimalna brzina:200 km/h
  • Ukupno proizvedeno:226.000 
Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.