· · Komentara: 0
Svetska premijera

Evo kako je "Tojota" obradovala vozače, a ZABRINULA konkurenciju (Foto/Video)

Predstavljen "jaris kros" veliki adut Japanaca u sve traženijem B-SUV segmentu

jaris-kros-naslovna.jpg
Foto:"Tojota"

Novi adut japanskog giganta "Tojote" je nedavno predstavljen svetskoj javnosti. Vozilo iz takozvanog SUV-B segmenta, "jaris kros" je odgovor "Tojote" u sve prodavanijoj klasi automobila.

- Savremeni život stalno postavlja nove izazove. Kada je reč o vožnji, to je okruženje u kojem vozači sve više cene robustnost i visoku poziciju kakve pruža SUV vozilo, ali prilagođeno gradskim ulicama s naglaskom na ekološke karakteristike - kažu u "Tojoti".

- Istovremeno, vozači žele automobil sa stilom, koji se razlikuje od drugih, i koji može da ispuni brojne potrebe aktivnog životnog stila. Upravo to su kvaliteti koje smo ugradili u "jaris kros".

Foto:"Tojota"

Automobil je dizajniran i razvijen za Evropu, kako bi ispunio posebne zahteve i sklonosti koje imaju kupci na tržištu B-SUV klase vozila. Naravno, proizvodiće se u Evropi, u "Tojotinoj" fabrici u Francuskoj, uporedo s novom generacijom "jarisa", i to od 2021. godine. "Jaris kros" nastavlja veliku tradiciju Tojotine napredne hibridne tehnologije, dizajna malih automobila i SUV načina konstrukcije.

Status svetskog predvodnika u tehnologiji hibridnih vozila bio je potvrđen prvom primenom hibridnog sistema na vozilima B segmenta, na izvornom modelu "jaris hibrid", 2012. godine. Zahvaljujući tom iskustvu, "jaris kros" je dobio novi hibridni pogon četvrte generacije, koji pruža izuzetne performanse i efikasnost.   

Pročitajte još: Još jedan japanski automobil dostigao prodaju od 10 miliona primeraka!

Kao deo porodice "jaris" je takođe konstruisan na "Tojotinoj" novoj "GA-B" platformi. I on deli dizajn nazvan “veliki mali”, kao i ostale osobine koje su krasile originalni "jaris", s obiljem unutrašnjeg prostora u okviru kompaktnih spoljašnjih dimenzija.

"Jaris kros" će koristiti četvrtu generaciju "Tojotine" hibridne tehnologije. "Tojota" je prva uvela primenu pune hibridne tehnologije u B segment još 2012. godine. Od tada je samo u Evropi prodato više od pola miliona primeraka.

Foto:"Tojota"

"Jaris" i "jaris kros" su prvi modeli koji koriste "Tojotin" 1,5-litarski hibridni sistem, koji je direktno razvijen iz većih motora zapremina 2,0 i 2,5 litra, korišćenih u brojnim novim modelima kao što su "korola", "C-HR", "RAV4" i "kamri". Sistem podrazumeva novi benzinski motor zapremine 1,5 l, s tri cilindra koji rade u Atkinsonovom ciklusu, precizno konstruisanih kako bi se što više smanjilo trenje i mehanički gubici, uz omogućavanje optimalnog sagorevanja. Kao krajnji rezultat, dobijen je visok obrtni moment na niskom broju obrtaja motora, uz odličnu potrošnju goriva. Toplotna efikasnost motora je 40 odsto, što je bolje i od uporednih dizel motora, čime se osigurava velika ušteda goriva, uz nisku emisiju CO2 gasova.

Novi hibridni sistem ima maksimalnu snagu od 116 KS. Posebna pažnja posvećena je raspoloživosti te snage, kako bi sistem imao što bolji odziv. Što se tiče emisije štetnih gasova, verzija s pogonom na prednje točkove emituje od 90 g/km ugljen-dioksida, dok AWD-i verzija izbacuje ispod 100 g/km.

Foto:"Tojota"

Dizajn ističe sve klasične kvalitete SUV vozila, s višom karoserijom, većim točkovima i širim pneumaticima koji nagoveštavaju njegovu snagu i namenu.

"Jaris kros" ima isto međuosovinsko rastojanje od 2.560 milimetara, kao "jaris" u verziji hečbek, ali je 240 mm duži, od čega je 60 mm dodato na prednjem delu, a 180 mm na zadnjem delu, što daje više prostora u enterijeru. Odstojanje od tla je povećano za 30 mm, dok je vozilo više za 90, a šire za 20 milimetara.Ukupna dužina je 4.180 mm, širina 1.765 mm,visina 1.560mm i međuosovinsko rastojanje je  mm.Kao i kod svakog pravog SUV vozila, posebna pažnja posvećena je praktičnosti i prilagodljivosti.

Foto:"Tojota"

Zadnja vrata opremljena su elektro-komandama, što će pomoći kada su vam ruke pune.  Prtljažnik ima mogućnost podešavanja, bilo tako što se pokretna platforma koristi da obezbedi stvari ispod, ili kao dodatni prostor za veće stvari. Osim toga, pokretna podna platforma može da se podeli na dva dela, istovremeno pružajući i više prostora i deo za smeštanje stvari u prostor ispod.

Prtljažnik, takođe, ima novi "Flex" sistem pojaseva koji sprečavaju kotrljanje stvari po prtljažniku tokom vožnje.

Bez obaranja sedišta i bez sklapanja pokrivača prtljažnika, zapremina prtljažnog prostora iznosi 390 litara. Ukoliko je, međutim, potrebno više prostora za teret, zadnja sedišta mogu da se preklope iz tri dela, u odnosu 40:20:40 kako bi se uskladile potrebe prevoza putnika i stvari.

Foto:"Tojota"

Jedna od karakteristika koja krasi novi "jaris kros", kao autentični SUV, jeste mogućnost izbora pametnog sistema pogona na svim točkovima – jedinstveno rešenje u ovoj klasi hibridnih vozila.

AWD-i pruža izvanrednu stabilnost i pogon u svakodnevnoj vožnji, u lošim uslovima i na podlogama s niskim prianjanjem. To je električni sistem, kompaktniji i lakši od mehaničkih AWD sklopova, koji omogućava  manju potrošnju goriva i nižu emisiju CO2 od bilo kog konkurenta u B-SUV segmentu s pogonom na svim točkovima. Sistem usmerava obrtni moment na zadnju osovinu prilikom usporavanja ili ubrzanja. Uobičajeno,  pokreće prednje točkove, ali u slučaju nailaska na klizavu podlogu automatski se aktivira pogon na sva četiri točka. To važi za vožnju po, na primer, vlažnoj kaldrmi, pljusku, vlažnom ili utabanom snegu, po pesku i slično.

Foto:"Tojota"

Osnova bezbednosti novog modela krije se u primeni GA-B platforme, koja vozilu daje izuzetnu čvrstinu karoserije. S namerom da ispuni najviše i najstrože standarde nezavisnih testova, njegovoj bezbednosti dodatno će doprineti aktivni sistem "Toyota Safety Sense" i napredne asistencije za vozača, pomažući mu da izbegne širokog spektar uobičajenih rizika putem pravovremenih upozorenja, i, ukoliko je neophodno, aktiviranjem automatskog kočenja i intervencijama na upravljanju.  

Tojota očekuje godišnju proizvodnju od preko 150.000 primeraka ovog modela.

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.