· · Коментара: 0
Ненадмашан

Био је један од најомиљенијих аутомобила бивше СФРЈ, више се не производи, али је даље на нашим путевима (Фото/Видео)

„Рено 4“ је освојио срца више од осам милиона купаца широм планете економичношћу и свестраношћу

RENO-4-1.jpg

Једно од најпопуларнијих возила на свету у своје доба био је свакако „рено 4“ познат и као „4L“ или како би Французи рекли "Quatrelle".

Овај економични и веома практични аутомобил производио је „Рено“ од 1961. до 1994. Занимљиво је да су последњи примерци сишли са производне траке у Ревозу, у фабрици у Новом Месту у Словенији. То је прво возило са погоном на предње точкове које је овај  француски произвођач направио. Укупно је произведено више од осам милиона примерака, а многи се још и данас возе и могу се видети и на нашим друмовима.


„Рено 4“ је био одговор на конкурентски „Ситроен 2ЦВ“ нама познатији као „спачек" али тако да је могао да достигне све предности „спачека“ али и да има одговор на захтеве тржишта са којима „спачек“ више није могао да се избори.

Прочитајте још: Звали су га жаба, ружно паче, коза, а ми смо му тепали СПАЧЕК (Фото/Видео)

Тако је почетком 1956. Реноов шеф Пјер Драјфус започео нови пројекат који је требало да замени „4ЦВ“ са задњим погоном али и да изађе на мегдан и „спачеку“. Требало је да буде, говорио је Драјфус и аутомобил за породицу, и за жене, и за пољопривреднике, али и да се у граду осећа као риба у води.
Дизајнери и инжењери „Реноа“ су у томе успели.

Добили су јефтин, вишенаменски аутомобил који је, у односу на ривала, имао значајније боље моторе у самом старту. Убачен је четвоороцилиндрични мотор, са 747 кубика, са 26,5 или 32 КС, водено хлађен, са много бољим перформансама од „спачека“. Максимална брзина је била око 105 километара на час. “Рено 4“ је нудио и више простора за путнике као и већи пртљажни простор.

Касније је „Рено 4“ добијао новије моторе, прављене су и бројне верзије,  доживљавао је и редизајне, али никада толике да се изгуби препознатљиви изглед. „Рено 4“ се поред фабрика у Француској, правио и у Алжиру, Мароку, Мексику, Колумбији, Португалу, Аустралији, Мексику, Алжиру, Југославији, Чилеу, Италији, Уругвају, Ирској, Шпанији, Белгији и Аргентини!

Остаће забележено да се „Рено 4“ са доста успеха појављивао и на престижним спортским такмичењима па и на оном најтежем „Дакар релију“.

ТЕХНИЧКИ ПОДАЦИ

  • Продукција: 1961.-1994.
  • Произведено: Више од 8.000.000
  • Дужина: 3.663 мм
  • Ширина: 1.485 мм
  • Висина: 1.470 мм
  • Међуосовинско растојање: 2.440 мм
  • Маса: 600-750 кг.

Фото:Промо

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.