· · Коментара: 0
Универзалац

Требало је да буде ТРАКТОР, а постао је најсвестранија машина (ФОТО)

"Унимог" иде кроз воду, снег, песак, држи висински рекорд од 6.694 метра, победио је на Дакар релију, а окретан је и на шинама

naslovna-unimog.jpg
Фото:"Мерцедес-Бенц"

Многа велика имена из аутомобилске индустрије су повезана са тракторима! Оснивач "ламборгинија", италијански ентузијаста, Феручио Ламборгини правио је тракторе па тек кад га је изнервирао скупо плаћени "ферари" решио је да направи свој супераутомобил. 

"Форд" и "Порше" имају своју везу са пољопривредним машинама, баш као и "Фијат".

Па ипак, једно возило које је требало да буде трактор постало је, условно речено камион, јер је толико послова које је способно да обавља, па чак да иде и по шинама - "Унимог"!

Фото:"Мерцедес-Бенц"


Иако је званично први "Унимог" сишао са производних трака 4. јуна 1960. у фабрици у Гегенауу, први "Унимог" је рођен 1945. Дизајнирао га је Алберт Фридрих, некадашњи шеф одељења авио-мотора у "Мерцедес-Бенцу". Његова идеја је била да направи један универзални трактор који би могао да одговори на бројне захтеве пољопривредника.
Оригинални план је био да се направи возило са погоном на сва четири точка исте величине , са мотором од 25 КС. Размак између точкова је требало да буде 1.270 мм као што је уобичајен размак између два реда кромпира.
Возило је морало да се креће  исто и по асвалту и по земљаним путевима, њивама. са одговарајућом брзином у саобраћају.

Прочитајте још: ОВО САМО РЕТКИ ЗНАЈУ: Чувену фирму основао ФРАНЦУЗ (Фото)

Прототип је завршен 1946. назван је  "Универсал-Мотор-Герт," одакле потиче и касније име "Унимог". Фридрих је понудио своје возило "Мерцедесу" али су га некадашњи шефови одбили. Ипак,августа 1948. почиње серијска производња у фабрици компаније "Борингер"

Фото:"Мерцедес-Бенц"

Иако је до средине 1950, произведено око 600 примерака фабрика није могла да одговори на све захтеве. Видевши ту навалу челници "Мерцедеса" су "прогутали жабу" и касније те године преузели продукцију.
Од тада до сада "Унимог" је произведен и више од 450.000 примерака. Небројено верзија, намена.

Фото:"Мерцедес-Бенц"

Скоро да нема области у привреди од транспорта до мостоградње, где неки од "Унимога" није ангажован. Успео је да се попне и на Саладо вулкан у Чилеу на надморску висину од 6.694 метра.

Прочитајте још: "Астон Мартин ДБ5" омиљени Бондов ауто, а на аукцији је продат за невероватну суму (Фото/Видео)
Успоне које "Унимог" може да савлада не може ни једно друго серијски направљено возило.  савлађује најразличитије препреке, снег, блато, песак. Орелази с алакоћом иводене препреке, а "ангажују га" да вуче и композиције, терет , по шинама.

Фото:"Мерцедес-Бенц"

Ово је једини "трактор" на свету који има своје "фан клубове" али и свој музеј у Гегенауу."Унимог" се данас производи у фабрици у Вирту на Рајни.

Пошаљите Коментар
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.