· · Komentara: 0
Ulaganje

Japanci će štedljivi motor praviti u Poljskoj i već su uložili MILIJARDU EVRA!

Novi "Tojotin" benzinski agregat sa tri cilindra i 1,5 litara troši 20 odsto manje goriva

yaris-mte-2020-dynamics-22.jpg
Foto:Tojota"Tojota"

„Tojota“ će svoj novi 1,5 litarski benzionski motor koji može da se ugrađuje i u hibridna vozila praviti u Poljskoj!

Naime, „Tojota motor manufakturing Poljska“ (TMMP), u gradu Jelc-Laskovice, započela je proizvodnju najnovije generacije 1,5-litarskog benzinskog motora koji je konstruiran u okviru Tojotine nove globalne arhitekture (TNGA). Ovaj savremeni 1,5-litarski, 3-cilindrični motor, pod imenom „Dinamic fors indžin“, mlađi je brat 2,0-litarskog agregata koji se već proizvodi u istoj fabrici od septembra prošle godine.

Foto:"Tojota"

Novi motor namenjen je novoj generaciji Tojote jaris (čija proizvodnja uskoro kreće u Francuskoj, kao i nedavno predstavljenom „jarisu kros“ - novom kompaktnom SUV-u u segmentu B. Konstruirane su potpuno nove proizvodne linije za TNGA s ciljem automatizacije nekih procesa, povećanja efikasnosti i proizvodnih kapaciteta, kao i poboljšanja ergonomije. 

Pročitajte još: Provozajte se sa nama u novom "bugati šironu pur sportu"(VIDEO)

Ovaj 1,5-litarski motor odličan je primer napredne konstrukcije. Trocilindrični benzinac sa zakretom bregastog vratila, radi prema Atkinsonovom ciklusu ostvarujući do 40 odsto toplotne efikasnosti, omogućavajući tako smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2 za 20 odsto u poređenju s prethodnom generacijom „jarisa,“ uz istovremeno povećanje performansi za 15 odsto Taj motor je moguće ugraditi u konvencionalna, kao i hibridna električna vozila. S obzirom na to da su potpuno hibridna vozila predstavljala 52 odsto prodaje Tojote u Evropi tokom 2019. godine, postoji jasan porast potražnje za hibridnom električnom tehnologijom po pristupačnim cenama i uz nisku štetnu emisiju.

Foto:"Tojota"

Zadržavajući fokus na budućnost elektrifikovane mobilnosti, Tojota motor Evropa  nastavlja da ulaže u evropsku proizvodnju elektrifikovanih pogonskih sklopova u svojim fabrikama u Poljskoj.

Pročitajte još:Pogledajte kako novu "Tojotu" testira maestralni Fernando Alonso (VIDEO)

Pored 2,0-litarskog motora za TNGA koji je ranije spomenut, sestrinska poljska fabrika u Valbriču već je najavila početak proizvodnje novog e-CVT menjača za 2021. godinu. Time je ukupno ulaganje u oba TMMP pogona premašilo milijardu evra, pri čemu je stvoreno gotovo .3000 radnih mesta u Poljskoj. 

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.