· · Komentara: 0
Tehnologija

Pronađen način kako da se baterijama iz vozila PRODUŽI radni vek

Skupocene litijum-jonski akumulatorski uređaji mogu da dobiju "drugi život" tvrde stručnjaci "Honde"

honda-baterije-2.jpg
Foto:"Honda"

Šta uraditi s istrošenim baterijama iz električnih i hibridnih vozila? Recikliranje se podrazumeva ali ono nije ni malo jeftino, baš kao što je cena nove baterije faktor koji utiče da elektromobili i dalje budu veoma nekonkurentni na tržištu.

Pročitajte još: Kako da, kad pazarite polovnjak, ne kupite "mačku u džaku"?

Jedno od mogućih rešenja je ponudila "Honda motor Evropa" u saradnji sa kompanijom "Snam". Ove dve kompanije istražuju mogućnost da udahnu "drugi život" baterija kao skladišta za energiju. Ove dve kompanije sarađuju od 2013. godine strogo u skladu sa odredbama Evropske unije.

Foto:"Honda"

"Honda" razvija i veb platformu pomoću koji će dileri moći da prikupljaju iskorišćenje baterije. Prikupljaju se stare litijum-jonske ali i "nikl-metal-hidrid" baterije iz 22 zemlje. Prikupljene baterije se proveravaju da nemaju neka mehanička oštećenja, a iz oštećenih se izdvajaju skupoceni litijum i kobalt, dok se ostali materijali recikliraju. Neoštećene baterije se zatim pakuju na specijalan način, tako što se veliki broj njih uveže, u velikim postrojenjima zatim se skladišti električna energija.

Pročitajte još:Svakih 35 sekundi "Folksvagen" napravi po jednog "tiguana"!

Plan je da se ova skladišta koriste kod elektrana koje rade iz takozvanih obnovljivih, ekoloških izvora. Na primer, vetrogenerator pravi veliku količinu energije koja u tom trenutku ne može da se iskoroisti. Zato se ona skladišti i u onom momentu, kada nema vetra, ta energija može da se iskoristi.

Foto:"Honda"


Princip je, u suštini veoma jednostavan, ali zahteva dobro planiranje i organizaciju prikupljanja i obrade istrošenih baterija iz vozila.

Pošaljite Komentar
Komentari objavljeni na portalu Novosti.rs ne odražavaju stav vlasnika i uredništva, kao ni korisnika portala. Stavovi objavljeni u tekstovima pojedinih autora takođe nisu nužno ni stavovi redakcije, tako da ne snosimo odgovornost za štetu nastalu drugom korisniku ili trećoj osobi zbog kršenja ovih Uslova i pravila komentarisanja. Svaki prekršaj pravila komentarisanja može rezultirati upozorenjem ili zabranom korišćenja. Administratori i redakcija jedini su ovlašćeni za interpretaciju pravila. - Korisnički nalozi vlasništvo su davaoca usluge i svaka zloupotreba istih je kažnjiva - Korisniku se pristup komentarisanju može onemogućiti i bez prethodnog upozorenja. - Administratori zadržavaju pravo cenzurisanja postova što će biti naznačeno u tim postovima. Strogo su zabranjeni: govor mržnje, uvrede na nacionalnoj, rasnoj ili polnoj osnovi i psovke, direktne pretnje drugim korisnicima, autorima novinarskog teksta i/ili članovima redakcije, postavljanje sadržaja i linkova pornografskog, politički ekstremnog, uvredljivog sadržaja, oglašavanje i postavljanje linkova čija svrha nije davanje dodatanih informacija vezanih za tekst . Strogo je zabranjeno i lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija Novosti.rs zadržava pravo da ne odobri komentare koji ne poštuju gore navedene uslove.